Sunday, June 17, 2012

Pesuruhjaya Sumpah, Putrajaya

Pada suatu hari sy ada urusan untuk membuat akuan sumpah bagi kakak ipar sy. Sebenarnya pening jugak nak cari lokasi pesuruhjaya sumpah yang berdekatan dgn kejiranan sy. Search punya search ada area kajang, bangi. Tapi seperti pengalaman lepas, kalau lewat sikit pesuruhjaya sumpah tu dah tutup kedai. Pernah pergi cari area bangi tapi pukul 3 dah tutup kedai.
Google lagi, ada forumer cakap mahkamah putrajaya pun ada. Maka kami pun ke presint 3 istana kehakiman selepas selesai urusan kerja di SPRM dan MOF. Cuba nasib jugak sebenarnya. Sampai sampai je kaunter dah tutup. Operasi sampai pukul 4 petang je ok. Terlewat beberapa minit je. Keesokannya datang lagi dlm 11 pagi. Terus ke kaunter setempat tingkat 1. Semua urusan buat kat situ. Cepat pun cepat. Orang pun biasa biasa je. Tak crowded la.
Senibina istana kehakiman ni mmg cantik. Nama pun istana kan. Mmg macam istana la.



No comments:

....